onsdag, januari 25

Ja tack!

Det ska bli en ära att få sätta sig i biostolen och njuta av denna. Ni har säkert sett trailern, men den tåls att se igen.



Och när Ridley gör filmer använder han sig nästan alltid av ljudkillen Per Hallberg, dock verkar det inte så denna gången. Vet ni inte vem Per är, checka in hans gedigna meritlista HÄR

Per har jobbat med ikoniska filmer man bara kan drömma om att få peta på. Dessutom har han vunnit två Oscars för "Braveheart" och "The Bourne Ultimatum". Vi kan konstatera att han kan ljud och är hett eftertraktad i drömfabriken.

År 2008 fick jag äran att träffa och lyssna på denna mannen. Han verkar vara extremt ödmjuk och inte att förglömma ett geni när det kommer till att ljudsätta film. Ljudet står ju trots allt för en gigantisk del av filmupplevelsen, att titta på en film mutat är som att tugga ett tuggummi utan smak.
Jag är ju en sådan person som kan bli kär i en film för att rätt låt fanns på rätt plats, dessutom lämnar jag inte lägenheten utan hörlurar, så för mig betyder ljud 90% av en film, men också av mitt liv. Man kan säga att jag ljudsätter mitt liv. I need a theme song!

Kontentan av det hela är att Ridley och Per är riktigt goda vänner. Vi älskar Per för hans insatser i andras verk och vi älskar Ridley för hans skapande av mästerverk. Nu får vi hoppas att "Prometheus" är så bra som jag tror den är.

Per Hallberg

Sist, men väldigt långt ifrån minst, hoppas jag alla har sina pompom's redo för Oscarsgalan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar