fredag, februari 24

Nya Pjucks!

Jag har inhandlar nya träningsskor på Naturkompaniets stora rea. Hösten 2011 råkade jag få syn på dessa och jag har velat ha dem sedan dess. Nu när jag dessutom faktiskt har börjat träna är det värt att inhandla dem.
Kvar hade dom ett enda par, i min storlek. Det var verkligen menat att dom skulle bli mina. När jag kom hem kunde jag inte vänta med att prova dem. Jag vågade inte riktigt prova i butiken eftersom dom oftast inte vill att man provar utan sockor, vilket är förståeligt.
Detta var sju timmar sedan och jag har inte tagit av mig dem ännu. Dom är verkligen underbart sköna och jag kan förstå varför man vill träna i dem.

Nu får sommaren komma, för jag vill inviga mina nya pjucks i springspåret.





Dom ser lite "froggy" ut...
...och kan vara lite knepiga att få på sig...
...men när dom väl är på...
...sitter dom som en smäck!
Dessutom kan man tvätta dem i maskinen, vilket givetvis är nödvändigt när man inte kan ha sockor i, men dom är också gjorda av detta genialiska materialet. 
Tyvärr finns inte denna modell kvar i Norrköping, men en annan modell med hel överdel finns kvar, och kostar dessutom 100 kronor mindre. Mina kostade 699 kronor (nedsatt från 1199 kronor) och sedan hade T en extra rabatt för att han är klubbmedlem, så blev 600 kronor.

Skorna heter: "Vibram Fivefingers" och just min modell heter "W118 Sprint".

Jag såg dessutom att Scarlett Johansson också gillar dem när jag googlade på skorna, se där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar